tisdag 17 maj 2016

Kungsbacka

I helgen var jag, mamma och pappa i Kungsbacka för att tävla i årets första tävlingshelg. Ja, inte mamma då förstås men både pappa och jag tävlade.

Första dagen körde jag i pojkar 10-11 år och det var jättetufft motstånd. Till och med Svante som brukar vinna allt kom bara till B-final. Det är supertufft att köra mot killar som kanske har fyllt elva när jag fortfarande bara är nio år gammal. Men mamma och pappa peppar mig och säger att det är superbra träning men jag blir jättearg och ledsen när det inte går bra.

Den andra dagen körde jag i pojkar 9-10 år och det gick mycket bättre. Jag startade jättebra och kom 4, 3, 4 i heaten. I semifinalen gick det inte lika bra och jag blev trängd i sistakurvan så jag kom sexa. I B-finalen så startade jag bra men då jag tyckte att förstakurvan var lite läskig under hela helgen så tog jag det lite försiktigt och blev omkörd av några och slutade femma.

Pappa körde med de snabbaste killarna och var jätteduktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar