måndag 27 april 2009

Heldag med farsan, kalas och allt

Igår så skulle mamma vara borta hela dagen så vi gick upp tidigt och skjutsade henne till stan. Efter det åkte pappa och jag till McDonalds och åt frukost. Jag ville ha glass men fick pannkakor, smaskens. Sen smakade jag på pappas toast och tyckte att den var så pass god att han inte behövde äta mer av den.

Sen åkte vi till farfar där jag fick saft och mariekex (traditioner ni vet) och tittade på när pappa mekade klart med moppen. Sen provkörde pappa moppen och den gick jättesnabbt och jag blev jättesur när jag inte fick åka med. Vänta ni bara en 14 år, då ska jag ha min egna moppe. Farfar bjussade på korv, köttbullar och ketchup till lunch, smaskens. Frasse kom förbi och gosade lite med mig oxå.

När vi åkte och hämtade mormor slocknade jag direkt och vaknade upp när vi var hemma hos Theodor. Nu var mammas kompis Linda med också.

Theodor har fyllt 1 år och igår hade han sitt kalas. Det var jätteroligt, alla var där... Tubbe, mormoster Vivi, morbror Frasse, moster Angelica, morbror Rickard, moster Emma och jättemånga till. Jag lekte med Theodors bilar och hängde med pappa ner till bryggan där vi kastade lite sten i vattnet och bråkade lite. Pappa har ju fått för sig att jag inte kan simma... SUCKER!!!!

Sen åkte vi hem och myste lite. Jag var trött och ville kolla på Ariel. När pappa och jag läste sagor kom mamma hem och då blev jag jätteglad och mös lite med henne och sen somnade jag och sov hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar