måndag 6 april 2009

Helgens festligheter

Jag tog sovmorgon hela helgen, vilket visade sig igår kväll då jag var uppe till 23.30. Jag hade värsta festen och både mamma och pappa tyckte nog att det var lite festligt dom med.

Fredag var det softish. Lite snacks och lite TV. Mamma dansade inte så vi hade värsta familjefredagan, lyx var ordet.

Lördagen började med att jag sov till 07.45. Mamma var riktigt pigg då men pappa sov vidare den latmasken. Pappa och jag cyklade ett par timmar på dagen för mamma var med Linda på symässan, bååååååååring!! Sen när mamma kom hem cyklade vi en gång till. Nu till Kungsträgdården där det säkert var 200 000 personer och alla skulle äta glass. Som tur är fanns det glass kvar till mig så jag fick en mjukis som rann så där härligt som bara mjukglass kan göra.

Igår vaknade jag 08.45, värsta sjusovaren. Pappa och jag åkte till Nellie och Alva för veckans jympapass och jag höll ut i hela 30 minuter innan jag fick mitt vanliga tokspel och sen ville jag åka hem. Sen kom Frasse och Angelica och vi fikade nere på stammishaket, jag åt glass, mmmmm! Sen åkte mamma och jag till mormor och fick pannbiff till lunch. Vi åkte iväg till en 4H gård i Aspdden. Mamma gillar ju frikyrkliga saker så det här passade perfekt. Jag fick hälsa på kaniner, hästar, getter och hönor. När hönorna pratade lät det som mormor och mormoster så jag fattade allt dom sa.
Sen åkte pappa och jag till farfar där jag fick lite småbilar att leka med. Farfar har ju slutat snusa så det var tur för honom att han fixade lite andra saker att leka med. Jag drack lite saft och åt kex och sen var det dags att åka hem.

Uppspelt av alla roliga saker somnade jag 23.30 mellan mamma och pappa, zzzzzzzzzzzzzzzz!!

1 kommentar: