torsdag 24 december 2009

God Jul alla kompisar!


Imorron smäller det, mamma och pappa har sagt att tomten kommer. På riktigt.
Jag ska få julklappar. Det har varit ett väldans smusslande men jag har minsann kommit på dem ett par gånger. Iallafall med att prata utrikiska när det snackats om tomtar och dess paket.

Vi åker till mina "kusiner" Theodor och Engla för att fira. Vivi, Tubbe, Rickard, Erika och mormor med. Ja, mamma och pappa oxå såklart.

Ikväll har mamma och pappa hjälpt mig att klä granen, den blev jättefin! De var verkligen jätteduktiga.

Linda kom hit och åt med oss ikväll, det var roligt. Jag fick två munkar av Linda, då blev hon poppis.
Sen försökte hon få mig att ta av mina byxor som var smutsiga. Jag hade visst satt mig i min tallrik med makaroner och ketchup. Jag visade minsann var skåpet skulle stå och vägrade. Dom vuxna sa att jag inte fick sitta i soffan om jag hade på mig ketchup-byxorna. Taskigt. Jag fick stå mitt på golvet jättelänge. Det var inte så roligt så jag tog av mig byxorna själv.

Vi spelade spel oxå.

GOD JUL alla kompisar, sov gott och var snälla så kommer tomten imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar