söndag 27 februari 2011

Jordens ballaste helg

I helgen hade pappa och jag grabbhelg. Mamma fick inte följa med. Pappa tycker hon shoppar för mycket.

Världens bästaste moster Emma hade fixat rum till pappa och mig på världens ballaste hotell, Sheraton heter det och ligger i stan.

Vi började med att gå till min favorit Soffo och äta lite frukost där. Jag åt croissant och äppeldricka. En perfekt start på en perfekt grabbhelg. Sen åkte vi tvär/tunnelbana till Medborgarplatsen där pappa tydligen skulle köpa något... Jag som trodde att vi skulle köpa saker till mig?!?!?

Efter att han hade lagt ner någon kolfibersak i väskan så satte vi fart mot dagens viktigaste mål, BR Leksaker i Gallerian. Pappa hade lovat att jag skulle få två bilar från Blixten McQueen filmen, Chick Hicks och Kungen! Jag har råkat tappa dom någonstans och ville verkligen ha dom. Tyvärr så fanns dom inte men som tur är hittade jag en lastbil som kostade som fyra bilar och en bil och efter att ha använt rådjursblicken så smälte fånet till farsa och jag gick därifrån som en vinnare. Han fattade nog aldrig vad som hände, fniss....

Sen var det dags för lite krubb och McDonalds låg ju på vägen och så blev det. En snabbis inne på Derbyaffären där jag fick en ny Hammarbytröja och världens ballaste nyckelring. Måste bara skaffa en nyckel nu!

Pappa hade förbokat biljetter till filmen "Var inte rädd, Långa Farbrorn" och den var jätterolig. Till den åt jag naturligtvis godis.

Nu var det dags att gå till hotellet men pappa var riktigt sugen på en semla så vi stannade på något ställe som heter Vetekatten. Jag fick en kanelbulle som jag knappt rörde. Pappa snackade något om "otacksamma unge" men det vet jag inte vad det betyder så jag lyssnade inte.

Hotellet var allt jag hade drömt om... Vilken grej!! En jättestor säng där pappa och jag skulle sova tillsammans, en jättestor teve och en jätterolig sak som satt innanför dörren. Den skulle man stoppa ner kortet i och så vips så tändes hela rummet. Vilken grej....

Nu började jag bli hungrig, hade tydligen inte ätit så bra så vi gick till ett annat toppenställe som heter O'Learys och där jag fick amerikanska pannkakor med glass... Mums!! Jag beställde helt själv för nu är jag så stor så mamma och pappa tycker att jag kan göra det och i ärlighetens namn, hur svårt är det??

När vi var proppmätta frågade pappa om jag ville ha lite ostbågar men det orkade jag inte... Något som ändrades när vi kom in i rummet, ni vet det där balla med saken man stoppar ner kortet i. Han såg måttligt impad ut när vi var tvungna att sätta på oss kläderna igen så jag frågade honom varför han inte var glad, men det sa han att han var och sen så började vi att leka tigrar medan vi gick till hissen.

Sen när vi kom hem så kollade jag på Belle för 764 gången och snaskade lite på ostbågarna och sen somnade jag framför Belle..

Vid halv fyra vaknade vi av att jag kräktes... Jag kräktes i hela sängen och jag tyckte att det var jätteläskigt men pappa sa att det inte var mitt fel och att sånt kan hända. Det kan tydligen hända vuxna med på natten mellan lördag och söndag.. Att vuxna äter så mycket ostbågar visste jag inte...

Pappa ringde till någon och då kom det en jättesnäll kille som bytte lakan tillsammans med pappa medan jag kollade på..... Ja, ni gissar rätt... Belle!!

Vid halv sex somnade vi och sen gick vi upp klockan åtta och åt lite frukost på värsta schyssta stället i samma hotell. Jag var inte så hungrig men åt lite yoghurt för pappa sa att det var bra för magen.

Och sen var det dags att åka hem. Vi tog tunnelbanan. Pappa tänkte först gå hem eftersom han sa att han hade spenderat hela lönen på vår grabbhelg men till slut insåg han väl att det skulle bli lite tungt att bära mig hela vägen hem.

När vi kom hem så träffade vi mamma och det var jättekul... Det bästaste är ju att vara med både mamma och pappa även fast den här helgen var jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar