måndag 28 september 2015

Nystart

Åkej, såhär nästan tre år sen sist är det väl kanske dags att göra en omstart på den här sidan. Jag har sen sist lyckats hålla på med det mesta men har verkligen fastnat för race-BMX.
Jag trycker mig förbi i förstakurvan i Älvsjö.

Det började med att pappa och Magnus tog med mig till Kistamässan där det var cykelmässa. Jag fastnade vid BMX-parken som de hade fixat till, pappa spontanköpte en liten BMX till mig, vi åkte till Älvsjö och testade och resten är, som man säger historia.

Jag började träna med Älvsjö BMX på min lilla 16" cykel. Det gick bra till en början men efter ett tag så blev cykeln för tung så mamma och pappa köpte en riktig race-BMX till mig, en GT Pro Series i strl Junior och den körde jag på i nästan två år innan de köpte en Expert av samma märke som min idol Maris Strombergs kör med, FreeAgent.

Förra året började jag att tävla lite på hemmabanan och det var jättekul men jag var inte riktigt redo för att tävla någon annanstans. Det ändrades i år då jag har kört Svealandscupen och slutade på en finfin niondeplats av 26 startande i min klass pojkar 9 - 10 år. Jag är extra nöjd då jag faktiskt inte ens har fyllt nio år.

Nästa år kommer det nog bli samma klass och swe-cup för mig. Bara mamma och pappa orkar köra runt halva Sverige med mig.

Det kommer snart några nya inlägg med vad som har hänt i BMX-svängen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar