söndag 27 december 2015

Första gången på BMX banan!

När jag började köra BMX så hade jag en jätteliten cykel med 16" hjul och fotbroms. Det var jättekonstigt att cykla med en sån då jag aldrig hade haft en cykel med fotbroms. Efter den har jag aldrig haft en cykel med fotbroms heller.

Pappa och jag var på banan och jag skulle testa att cykla. Jag startade på startkullen och pappa sa att jag skulle bromsa men jag glömde det och hoppade nästan över första dubbeln men landade på andrakullen.

Jag blev jätteledsen och grät supermycket. Men pappa tröstade mig och sen så började jag att starta från mitten av backen istället. Då gick det mycket bättre.
Min kompis Patrik och så jag.
Och några gånger när vi hade varit där så gick det bättre och bättre så jag började på BMX. Det skulle bli jätte roligt att träffa nya kompisar och att få köra längre på banan. Och här är en bild på mig första gången jag kör BMX. 

Och såklart tar man det lugnt första gången. Jag försökte alltid att wheela / man kör på bak hjulet. Och när jag blev äldre som nu, när jag skriver min blog och är 9 år så kan jag wheela. Men jag blev lite arg när jag var 5 år. Man lär sig att wheela när man är 7 - 8 år. Och han som är med mig på bilden. Han blev jag jätteinspirerad av han när han wheelade och hoppade så jag försökte att hoppa och wheela. Han heter Patrik och är min kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar