onsdag 15 april 2009

Cykling med pappa och chips hos mamma

Idag när pappa kom och hämtade mig så sa han att vi skulle cykla, YIPPIE.... Jag har inte cyklat med mamma eller pappa på jättelänge så det skulle bli jättekul. Mamma var tvungen att jobba lite längre så vi skulle hämta upp henne efter rundan och jag hade redan chipsen i skåpet bakom hennes bord i tankarna.
Vi cyklade runt de fem sjöarna Sickla, Dammtorp, Söderby, Ulv och Ältasjön, en runda på dryga 20km och det var inte jobbigt alls. Visserligen fick jag lov att peka och domdera lite men det var inte så jobbigt. Pappa den räkan var helt svettig.

När vi kom till Hammarbyhöjden körde vi vår vanliga grej och väntade på att tunnelbanan skulle komma. Nu kunde jag knappt vänta tills jag fick sätta tänderna i chipsen men tunnelbanan lockar den med.
Och sen kom vi till mammas jobb och jag fick smaka på chipsen och spexa lite för mammas chef. Hon får säkert en lönehöjning nu så söt som jag är.

3 kommentarer:

  1. Klart att mamma får löneförhöjning, när chefen har träffat dig, konstigt annars.
    Mormor

    SvaraRadera
  2. kanske moster skall komma till mammas jobb? då kan vi nog snacka löneändring, iallafall...yeahhhhhh.....

    SvaraRadera
  3. Bra Atle, träna pappa att man ska stanna och spana in tunnelbana, spårvagnar och tåg.

    SvaraRadera