söndag 12 april 2009

Heldag deluxe

Ojojojoj vilken dag.
Jag vaknade 07.15 i morse av att jag hade kissat lite för mycket i blöjan. Jag ropade lite försynt och pappa flög upp som uppskjuten av en kanon (såklart, han vet ju vem det är som drar i trådarna här hemma) och fixade till mig.
Sen blev det lite filmtajm med Bamse och Råttatouille samt lite frukostshopping på Konsum, pappa skulle baka scones till mamma och jag hjälpte till.
Vid 10.00 drog vi upp mamma ur sängen, hon hade som vanligt en riktigt tuff frisyr (jag gillar mammas hår på morgonen) och vi åt gott och skålade med kaffe, te och jos. Mamma och pappa åt scones med sylt och jag pannkaka, slurp!!
Eftersom vädret var så fint så tyckte vi alla att vi skulle åka in till stan. Mamma ringde sin snygga kompis Tessan och sen åkte vi både båt och buss och när vi var på Norrmalmstorg och jag synade Spårvagnen (nytt ord jag lärde mig idag) kom Tessan så vi promenerade ut på Djurgården där jag och mamma fick glass och pappa korv med bröd.
Sen gick vi på Skansen och kollade på älgar, renar, sälar, ugglor och en massa kanadagäss som inte var lika roliga att titta på.
Sen fick jag åka Spårvagn och det var jättespännande. Prrrrrr, prrrrrr sa den när den plingade och det gick jättefort. Spårvagnen vi åkte i måste åtminstone vara 400 år gammal för den hade jättegamla säten och inga digitala saker alls.
Dagen avslutades på McDonalds där jag åt hamburgare och smakade jos, milkshake och cola samt lite pommes frites.
Sen blev det bussen och båten hem. En superdag som sagt..

Vi tog inga bilder men har letat upp en bonusbild som är tagen på mormors balkong förra året.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag du har haft. Fin bild på mormors balkong. Snart är det dags igen för fika och saft på balkongen.
    MORMOR

    SvaraRadera