söndag 24 maj 2009

Things to do, people to see

Den här långhelgen började med en riktig kickoff redan på onsdagen. Mamma och pappa tog med mig till Andys i Sickla och där visade jag hur stor jag är när jag åkte i de största rutschkanan helt själv. Mamma och pappa försökte sitta bredvid men då fick dom sig en utskällning och så pekade jag åt dom att dom skulle gå ner igen. Hur ska brudarna bli impade om mamma och pappa ska vara med hela tiden? Va va va va!!! Jag har också lärt mig klättra på repstegarna så nu kan jag nästa fara omkring som en yrvind runt hela Andys och mamma och pappa kan fika bäst dom vill. Det är ju ändå därför dom är med.

I torsdags var det hushållsbestyr! Vi hade tvättstugan, mamma och pappa skitar ju ner sig så mycket och det var väl sådär halvbeigt. Jag blev trött och grinig så mamma gick en promenad med mig i vagnen, hon kan fortfarande tekniken att få mig att somna, sjutton också. Medan jag sov gick vi in till Söder allihopa och när jag vaknade så hade mamma köpt en tröja, surprise!!!! Sen var det fest för mormor och farfar var över på middag och sen gick dom på bio, förutom farfar som höll ställningarna med mig, värsta grabbarna liksom.

I fredags fick jag nya gummistövlar av pappa, dom är gula och jättefina och dom hade jag på mig när vi åkte hem till Frasse, Angelica, Theodor och Engla där det var fest. Frasse fyllde år, typ 100 eller nåt. Jag fick bullar i mängder och fick klappa jättemycket på lilla Engla, fast när hon vaknade och jag ville bära iväg henne så tyckte mamma att jag inte alls skulle göra det. Vad vet hon om livet?? Theodor och jag har ett speciellt förhållande så när jag tog tag i hans kinder och gav honom jordens puss så blev han jätteglad. Engla ville jag slicka i ansiktet men det fick jag inte. Dom sa nåt om svininfluensan... När vi åkte hem kom mamma och pappa på att jag knappt ätit mat på hela dagen så då fortsatte festen på McDonalds där vi festade på hamburgare och cola, slurp!!! Mamma och pappa var lite sömniga så jag fick åka hem till mormor istället och där hade jag det lika mysigt som vanligt.

Igår så var jag barnvakt åt Theodor. Angelica skulle gå på bröllop och då tänkte hon naturligtvis på mig som barnvakt, vem annars liksom??? Sen åkte mamma, mormor och jag och köpte jättefina blommor som vi planterade på balkongen. Jag var jätteduktig och hjälpte till och kastade bara ner en snusdosa och då fick mamma och pappa spelet och tyckte alls att det var en bra idé. Jag tyckte att den var helt strålande, idén alltså.

Och sen idag var det ganska soft, lite cykling innan farfar kom och var med mig, han kom med Tvärbanan och det är lika spännande att titta på den varje gång. Pappa var ute och cyklade och mötte mamma och mig när vi gick hem från parken. Sen åt vi grillat på balkongen och jag välte ner ett glas så det flög ända ner på grannens uteplats. Det var inte bra.... Jag blev lite upprörd så utan protest satte jag på mig tofflorna och tog mamma snällt i handen för att gå ner till grannen och säga förlåt och plocka upp skärvorna.

Under hela helgen har jag cyklat på min springcykel så mamma och pappa har fått springa benen efter sig, fniss......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar