fredag 29 maj 2009

Gårdsfest och sommaravslutning

Igår var det sommaravslutning på förskolan och alla vi barn hade fixat en gårdsfest i anslutning till den.
Mamma, pappa och mormor var där såklart plus alla andra föräldrar och mor/farföräldrar. Vi visade upp alla saker vi hade gjort och byggt under våren och alla utflykter vi hade gjort. Min favorit var bussen som vi körde med. Edvard, Axel och jag lekte så röken yrde och vid vissa tillfällen gick det överstyr. Svårt att hålla känslorna lugna när man är 2½ år och det är fullt med vuxna man måste spexa för.När vi hade lekt en stund var det dags att äta lite och sen till min favvosyssla, att fika. Marcello hade gjort en jättegod pastrami med potatissallad och sen fick jag saft och bullar, smarremums. Mamma hade gjort en insamling till alla fröknarna och alla blev jätteglada över presenterna som var choklad.Vi avslutade med att sjunga lite utomhus då solen började titta fram. Att sjunga är roligt men det är ännu roligare att leka i slänten och att rulla ner medan alla andra sjunger tyckte jag.
Sen fick alla fröknar en jättekram när det var dags att gå hem. Vilken toppendag.

1 kommentar:

  1. Det var en toppendag. Tuff du är med två kepsar.
    Mormor

    SvaraRadera