lördag 18 juli 2009

Gotland sommaren 2009

Aaahhh, hemma igen efter några dagar på Gotland och vilka fantastiska dagar det blev.Tisdag: Eftersom jag inte somnade förrän 01.00 så sov vi till 10.00 på morgonen och vaknade till en strålande morgon med solen skinandes över oss. Efter en smarrig frukost begav vi oss ut på en cykeltur. Mamma och pappa ville röra lite på benen så målet blev Klintehamn, en heltrött liten by som ligger ca 15km söderut. Jag somnade såklart, det gungade så skönt bakom mamma på stolen, zzzzzzzzzz. När jag vaknade åkte vi in till Visby för att titta på galningarna under Stockholmsveckan, det är hit jag ska åka på somrarna när jag blir större och brudarna börjar längta efter mig. När jag stod i vattnet och kastade sten kom helt plötsligt Rickard och Erika gåendes och Rickard började kasta upp mig i luften så jag kiknade av skratt. Erikas pappa Magnus och Maria var med och självklart min favvokille Oskar som jag följer som en stalker varje gång vi träffas. På kvällen grillade vi och jag fick hjälpa pappa att tända grillen men säg inget till mamma. Efter en helkväll somnade jag in vid 01.00. Mamma och pappa suckade lite, fattar inte varför! Att umgås med mig måste ju vara det bästaste som finns.Onsdag: Efter ytterligare en helkväll blev det sovmorgon till 09.30 och efter frukosten åkte vi till något som heter Kneippbyn och det är ett toppenställe ska ni veta. Vi började med att gå in i något som heter Vattenland och där man kan leka hela dagen endast iklädd badbyxor. Det finns pooler och vattenrutchkanor och glass och brudar i min egen ålder att spana in. Pappa kollade in de äldre brudarna och som tur var så såg mamma inte det, puh!!! Jag åkte en vattenrutchkana för killar och tjejer i min egen ålder och det var ju hur kul som helst. Sen skulle mamma och pappa åka lite och det tyckte jag inte var så kul för jag fick tydligen inte åka med, DUMMA PAPPA! När jag hade lugnat ner mig lite så åt vi en härlig lunch och jag blev kissnödig och kissade mitt på asfaltsgången bredvid barnpoolen, det var jätteskönt men pappa kom springandes med vatten och hällde på marken efter mig, jag fattar ingenting. Efter Vattenland tog vi en tur till Sommarland för att åka lite karusell och äta glass. Efter grillmiddag tog vi cyklarna in till Visby och träffade upp Rickard och Erika på Claras Trädgårdscafé. Eftersom Rickard och Erika skulle sova över bestämde jag mig för att vara vaken sent och lira lite kort med dom. Kom väl i säng någon gång efter midnatt och sov som en stock.
Torsdag: Ännu en dag med sol och nu skulle vi åka till något som heter Åminne och bada. Hela gänget var där, Rickard, Erika, Magnus, Maria och Oskar och idag badade jag i havet. Det var kallt så in i h--vete ska ni veta så jag höll mig i strandkanten. Mamma och pappa sprang ut och kastade sig i vattnet som riktiga barnungar, bah.. De sena nätterna började ta ut sin rätt så efter ett par pannkakor var det dags att bege sig hemåt i bilen där jag somnade som en stock.Fredag: Efter en god natts sömn så sken solen även idag så det stod bad på agendan. Idag skulle vi testa badet som ligger nästgårds, Tofta och där var det folk må jag säga. Själva cykelturen gick bra, tog väl en fem minuter och sen var den där, stranden som var hur stor som helst. Vi hittade en superplats nere vid vattnet där vi slog oss ner. Nu var vattnet varmare och jag vågade mig ut lite mer med mamma. Sen hittade jag en lekplats där pappa och jag spenderade lite tid såklart. Efter badet blev det glass. Efter badturen åkte vi till Visby en sista gång för att strosa lite. Självklart somnade jag så jag missade fikat på Skafferiet men som tröst fick jag en jättefin mjukisget som jag gosade med resten av dagen, eller som jag säger, -Den är sååå mjuuuuk.Lördag: Pappa väckte mig när han drog av mig nattblöjan och sen bar det av mot båten och sen hemåt där mormor väntade för att ta mig till Ornö där jag träffade mormoster Vivi, Tubbe och Theodor men mer om det senare.

1 kommentar: