fredag 7 augusti 2009

Sommarlovet i ord och bilder

Nu när vädret har varit och fortfarande är så underbart har jag inte hunnit sitta inne för att kladda på datorn men någon slags resumé av mitt första sommarlov är väl på sin plats?Jag var ledig hela tre veckor från förskolan och det var nog tur att det inte var så mycket längre, började att bli lite lättirriterad på mamma och pappa på slutet och började att längta lite efter alla kompisar jag har på förskolan.Den stora grejen under sommarlovet var naturligtvis Gotland som jag har skrivit om tidigare. Andra helmysiga saker har ju varit att vara hos mormor och plaska i poolen nere i parken och att komma till farfar och plaska i den poolen och hoppa lite studsmatta.Andra festliga saker var självklart Gröna Lund där jag åkte nyckelpigan två gånger och gick i lustiga huset.Vi hann tyvärr inte åka till Ornö eller Dalarna på grund av en massa orsaker men jag hoppas kunna göra det ganska snart. Måste ju definitivt kolla hur Vilma har det i Mora.Nu när vädret har ordnat till sig så har vi efter förskolan åkt till Sickla Sjö och badat lite nästan varje dag. Vattnet har varit härligt varmt och sist var Thea med familj där och plaskade lite.

Nu är det förskola för hela slanten och det är ganska kul att träffa alla polers igen och lattja lite.

1 kommentar: