torsdag 9 juli 2009

Jungfruturen på nyckelpigan

Igår var jag på Gröna Lund.
Detta mytomspunna ställe som mamma och pappa har pratat om så länge och igår var det dags.
Jag hade sovit hos mormor och stod och pratade i telefonen när mamma och pappa kom.
Först åkte vi båt till Djurgården för det är där Gröna Lund eller grönan som det även kallas ligger och enligt pappa finns det bara två bra saker med Djurgården, Gröna Lund och Skansen, så det så.När vi kom in fick jag direkt syn på en karusell som jag bara var tvungen att åka. Mamma som inte är så modig åkte den med mig och den var rolig och blev en bra start på min första vistelse i detta syndens näste.Sen gick vi vidare och då fick jag syn på Pettsson och Findus lilla krypin som pappa och jag var tvungen att besöka och kolla runt lite i. Pettsson snarkade men jag hittade honom aldrig, bummer!
Sen gick vi vidare och helt plötsligt fick jag syn på lite gamla bilar som jag bara var tvungen att åka med. Sagt och gjort så tog jag med mamma på en liten tur medan pappa fotade oss.Fram tills nu hade det förvisso varit skoj men jag letade efter lite mer action och då fick jag syn på den. NYCKELPIGAN!! Vilken grej! Här var det något som gick undan och efter lite tjat fick jag pappa att stå i kö i ca 30 minuter innan jag gled in mellan repen på en räkmacka och gjorde honom sällskap. Och då kom Rickard och Erika och jag skrek i fullan sky att jag skulle åka nyckelpigan, tror inte att dom missade det. Och hur kul var inte det här? Pappa var lite orolig att jag skulle tycka att den var läskig men det var bland det roligaste jag har gjort i mitt liv, schwooosch sa det när vi åkte och det pirrade i magen så jag tjöt.
Helt berusad av lycka tog vi en glass för att lugna ner oss. Jag fick bara en glass så jag lugnade inte ner mig men efter lite gallskrik och en knytnävsfajt med mamma och pappa fick jag en till glass. SUCKERS!!!

Sen var det dags för tekoppen. Det är en jätterolig sak som snurrar jättefort och mamma vågade inte åka så pappa och jag åkte för fulla (te)muggar.

Nu ville mormor gå i lustiga huset men inte pappa så jag hoppade upp på Rickards axlar och gick in. Rickard och jag lattjade jättemycket och hade det helskoj tillsammans med Erika. Var mamma och mormor befann sig vet jag inte. När vi kom ut hade pappa köpt en Blixten McQueenballong som flög alldeles av sig själv, jättetuff!Rickard och Erika ville åka en ny sak som kallas Insane och jag tänkte haka på men var tyvärr 40cm för kort så jag tog med mormor på en tur i kärlekstunneln. När det blev mörkt så pussades vi. Pappa ville ta med Erika i tunneln men fick inte för mamma. Jag fattar inte varför, att pussas är ju jättemysigt.Nu började det bli sent och jag trött och efter en hamburgare så skulle mamma åka den flygande mattan tillsammans med Rickard och Erika och sen åkte vi båten tillbaks till Slussen och tog bussen hem. Jag tror klockan var närmare elva på kvällen innan jag somnade. Sen vaknade jag 03.00 och åkte till sjukhuset men det är en annan historia.

1 kommentar:

  1. Du är jättetuff som vågade åka nyckelpigan. Tuffare än Frasse.
    Mormor

    SvaraRadera