onsdag 24 juni 2009

Skärgårdsmys med grillat på menyn

I helgen var det så fint väder och jag var rejält sugen på att lattja med Theodor så jag fick mamma och pappa att åka till Ornö över dagen i söndags. Mormor hakade på hon med.
Rickards kompis Charles körde färjan och sjövan som jag är hjälpte jag honom att styra skutan på rätt kurs varpå han öste beröm över mig. Ska nog bli kapten när jag blir stor.

Som vanligt var det jätteroligt att träffa Theodor och alla andra med. Eftersom det hade varit midsommar var hela tjocka släkten där. Vivi, Tubbe, Frasse, Angelica, Rickard, Erika, Emma och hennes nya kille Klas. Värsta familjegrejen liksom.
Theodor hade värsta traktorn som stod på gräsmattan och eftersom han är lite liten fick jag visa honom hur man gjorde för att åka på den, sen testade jag att dra honom på den med ett koppel men det var tydligen inte så bra för då kom en massa människor och ojade sig över att nu gick det minnsan fort och Theodor kunde ramla, vojne vojne. Hur illa kan man göra sig på en gräsmatta liksom?? Låt ni oss ta hand om oss själva tänkte jag, men jag höll tyst, ville inte riskera att inte få någon tårtbit.
Sen grillades det. Frasse hade köpt någon oxfilé som hade hängt ute i två veckor så den var jättemör och god, fast jag gillade ju potatisen och såsen bättre som vanligt så pappa fick ta mitt kött, snacka om att han blev ledsen över det.

Efter att ha lattjat lite mer var det dags att dra sig hemåt. Det var den söndagen det.

2 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig som tar hand om, och visar Theodor hur saker ska göras.
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Ja ett riktigt charmtroll var du (som oftas) delade både ut pussar & kramar! Och ikväll kommer du och hälsar på hemma hos oss, så kul det ska bli!
    Kram Tant Erika

    SvaraRadera