fredag 20 november 2009

En busig kväll med min bästis


Igår fick jag följa med min bästa kompis Axel hem efter förskolan.
Pappa hängde med för säkerhets skull men jag märkte knappt att han var med.

Det började med att pappa kom och hämtade mig samtidigt som Axels mamma Eva hämtade honom. På vägen hem till Axel flög vi flygplan, jag i mitt och Axel i sitt. Bara för att alla skulle veta det tjöt vi som jetmotorer båda två.

När vi sen kom hem till Axel började vi att bygga med Axels brandstation (likadan som jag har) och polisstation. Det var ganska kul ända tills Axel plockade fram hans häftiga inomhusbil som vi körde runtruntrunt mellan vardagsrummet, matrummet och köket. Det var jättekul och som bästa kompisar turades vi om såklart.

Ingen kompiskväll är komplett utan lite film såklart så vi kollade in Bärgarn och Spökljuset några gånger, både innan och efter middagen, som vi för övrigt slukade med god aptit och som grädde på moset blev det glass till efterrätt.

Nästa gång får Axel komma hem till mig så ska vi slå ihjäl några timmar med både springande, skrikande och lite allmänt bus. Morsan och farsan, be afraid, be very afraid.

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa! Och så bra skrivet! Fast "turades vi om"... Pyttsan heller, du var ju på besök hos the King of Ego (som dessutom hade en riktigt, riktigt dålig dag vad gäller den saken).

    Kom snart igen!
    hälsar Axel med familj

    SvaraRadera