söndag 31 maj 2009

Skrattfest på Djurgården med mamma och pappa och helt blöjfri

Igår kväll hade hela familjen picknick på Djurgården. Pappa hade varit ute och cyklat för länge så vi missade den sista färjan in till Djurgården, snacka om loser.

Pappa kom då på den goda idén att ta bilen in till Djurgården istället men där var det typ 100 miljoner människor som sprang så vi fick parkera vid NK och gå hela Strandvägen istället. Det var jättemysigt även fast jag ramlade och slog mig några gånger.

Mamma och pappa tyckte att vi skulle picknicka bakom Nordiska museet mitt på en stooor gräsmatta där vi åt smaskiga korvar/köttbullar och färska bär, smaskens!!



Vädret var så jättebra så vi tog en promenad förbi en jättestor lekplats som hette Gröna Lund och där åt vi en glass. Sen gick vi ut mot Rosendals trädgård och lekte lite nere i vattnet vid Djurgårdsbrunnsviken, mammas fötter domnade bort, hihi...Sen gick vi tillbaka till bilen nere vid vattnet utmed Strandvägen och jag hade det jättebra där jag låg i vagnen och vilade lite.

När vi kom hem fick jag titta lite på Skönheten och Odjuret, Belle är min nya favvoprinsessa och sen somnade jag ovaggad i min säng och vaknade 07.30 i morse och drog upp mamma.

Idag har jag gått utan blöja HELA DAGEN och inte kissat på mig en enda gång utan har kissat ute i det fria... Först var jag ute med pappa här hemma och utforskade området och jag berättade när jag var kissnödig och kissade mot ett träd som pappa hittade. Själv såklart, pappa fick inte vara i närheten.
Sen åkte vi till farfar och där badade jag i min egna lilla pool med mamma, Jessica och hennes kompisar var i den stora poolen och jag visar mig inte naken för en massa brudar, det ska ni ha klart för er. Farfar har en buske uppe vid huset som är som gjord för att kissa mot och där slängde jag fram monstret och slappnade av...... Vi tog en sväng förbi SKHLM för mamma ville "shoppiloppa" lite. Det slutade med att pappa köpte kläder och mamma papper. Jag fick inga sandaler för jag gjorde inte som mamma och pappa sa, kanske ska lyssna på dom nästa gång så man får lite goodies. Snopen som bara den åkte jag därifrån tomhänt. Pappa tog moppen hem.

1 kommentar:

  1. Du är för duktig. Stor kille utn blöjor.
    Vilka snurrar....
    /Mormor

    SvaraRadera