tisdag 8 september 2009

Lite småsaker


Förlåt att det har gått en stund sen jag skrev sist men mamma och pappa låter mig inte leka med datorn som jag vill.

Nu har hösten kommit... Det stora som har hänt är att jag har flyttat. Jag har fått ett nytt rum och för att komma dit måste man gå upp för en trappa, häftigt va? Mamma och pappa hjälpte oxå till att flytta men inte lika mycket som jag gjorde såklart.
Jag tycker jättemycket om att sitta i mitt nya rum och fixa och dona lite, mormor får inte vara där för jag är rädd om mitt rum. Vi har badkar!!!!! Det var inte lika bra som mormors så det tog några dagar innan jag ville bada och när jag badade igår kom Rickard och Erika. Dom var nyfikna på mitt rum såklart. En annan sak som var bra med att dom kom var 1, jag kunde vara uppe lite till och 2, dom hade med sig bullar, resten kan ni tänka ut själv. Nu när vi har flyttat har jag jättenära till förskolan, vi går dit på typ två minuter och då hinner jag ändå att utforska varje sak vi går förbi, bra va??

Igår på förskolan hade vi utflykt till Hammarbybacken. Jag klättrade hela vägen upp men Liam orkade inte. Sen sa min fröken Ulrika till mamma och pappa att jag inte alls hade gått hela vägen upp, jag tror nog att hon har lite fel. Mitt i backen var jag tvungen att stanna för att kissa lite, det händer nämligen saker med kroppen när luften blir tunnare.

Den absolut största händelsen som har hänt sen den 7:e augusti när jag skrev här sist är att jag har varit på bio och sett Laban och Labolina, TVÅ GÅNGER!!! Mamma och pappa trodde inte att jag skulle kunna sitta still i 45 minuter men jag rörde mig inte ur fläcken. Filmen var jättespännande så när jag såg den för andra gången och Onkel Gast kom och hälsade på så hoppade jag upp i mormors knä, kändes lite tryggare liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar