söndag 4 oktober 2009

Helg på landet!


I lördags eftermiddag åkte jag till Rogers och Agnetas land. Mamma och pappa hängde såklart med, jag får ju inte köra bilen själv. Roger är mammas morbror och Agneta är hans fru, alltså mammas moster. Mormor var oxå med.

Eftersom vi åkte bil långt, minst 1½ timme, fick jag ta med datorn och kolla lite på film. Två omgångar Bamse fick jag se innan vi kom fram.

Jag gick direkt till mormors väska och där fanns det som jag väntat på hela veckan- en tablettask!!
Mina mäckeråler, som det egentligen heter.

Roger hade tänt en brasa så det var varmt och gott.Efter middagen blev det myspys på hög nivå, jag fick lite cola (väldigt snålt tilltagen enligt min mening!) och chips. De vuxna satt å snackade viktiga saker och jag kollade på Bamse på datorn medans jag chipsade.
Trött blev jag till slut till mammas och pappas stora lycka, det var ju en lång dag med först äventyr med mamma i Hellasskogarna och sen bilfärd norrut. Pyjamas och välling, somnade som en stock vid halv tolv.... jag vet, det är jättesent...

Vaknade vid åtta i morse och hade bråttom upp för att fixa å dona lite.När mamma och pappa masat sig upp ur sängen käkade vi lite frukost och sen gick vi ut. Jag ville ju egentligen inte gå ut men de tvingade mig. De sa att Bamse var tvungen att vila lite. Vad vet dom? Han är ju världens starkaste björn.
Jag var ju som sagt tvungen att protestera lite och efter lite gråt och tandagnisslan smällde vi "snöbär" och spelade fotboll. Det var skoj! Jag är värsta Zlatan och mamma sparkade en boll i ansiktet på mormor så hon nästan tappade glasögonen. Det var roligt. Mamma tyckte iallafall det.
Efter matchen tog vi en promenad ner till sjön, vi skulle hjälpa till att ta upp båten.
Min pappa är starkast i världen.
Det var jättemysigt att komma ut på landet, stadsunge som jag är. Man får kissa i buskarna nästan var man vill och det finns knappt några bilar. Det finns visst björn här oxå men vi såg ingen som tur var....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar